Alytaus rajono viešoji biblioteka

Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
Filter by Categories
Grožinė literatūra
Jaunimo garantijos
Knygų recenzijos
Literatūra vaikams
Naujienos
Naujos knygos
Parodos
Renginiai
Šakinė literatūra
final-logo

Virtuali kelionė su „Linksmuoju stalu“ pradžiugino „Sakalėlio“ antrokus

Spausdinti

Šių dienų technologijų pasaulyje informaciją būtina pateikti interaktyviai, kitaip nei įprasta. Tai itin svarbu ne tik verslo struktūroms, bet ir švietimo sektoriui. Būtent moksleiviai yra patys imliausi interaktyvių technologijų vartotojai, o informacijos paiešką pavertus ne prievartiniu veiksmu, o  linksmu žaidimu, jau pats ugdymo procesas įgyja ne griežtai mokslinę, o žaidybinę formą.

Tuo vasario 26 d. nesunkiai galėjo įsitikinti ir rajono bibliotekininkai, ir Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos antrokai bei jų mokytoja Vilma Žilionienė, atvykę į Alytaus rajono viešąją biblioteką, kurioje vyko firmos „Binarus“ konsultantų Donato Griniaus ir Pavel’o Guliakov’o interaktyvių technologijų prezentacija. Svečiai susirinkusiems pristatė įvairius interaktyvius priedėlius, kurie įvairius procesus gali paversti interaktyviais, o bet kurį kietą lygų paviršių padaryti liečiamu.

Konsultantai supažindino ir su informacinių ekranų teikiamomis galimybėmis, kurie yra pritaikomi ne tik reklamos, bet ir aktualios informacijos pateikimui. Įvairios įstaigos, pavyzdžiui, mokyklos gali pateikti tvarkaraščius, pakeisti netvarkingas skelbimų lentas. Didžiausi tokių ekranų privalumai – neribotas pateikiamos informacijos kiekis bei galimybė tą pačią informaciją pateikti keliose vietose tuo pačiu metu.

Svečiai taip pat supažindino ir su 3D sprendimais, kurie procesą padeda paversti ne tik interaktyviu, bet ir gerokai sumažina mokymų kaštus. Šie sprendimai itin aktualūs muziejams, edukacinėms programoms, kur besilankančius siekiama ne tik sudominti, bet ir sukurti kuo tikroviškesnį objekto atvaizdavimą, perteikti informaciją. Tad vaikai turėjo progą susipažinti su 3D spausdintuvu išspausdintu Gedimino pilies maketu, skendinčiu sūkuriuojančių spalvų fone.

Tačiau labiausiai pradinukus nudžiugino interaktyvus, taip vadinamas „Linksmasis stalas“ („Fun Table“). Interaktyvus stalas – tai tarsi planšetė, tik gerokai didesnė ir geresnė. Vaikai vienu metu jį gali liesti, spustelėti, tempti objektus, piešti, žaisti, daryti namų darbus, mokyklos projektus ir kita. Stalas yra pakankamai mobilus, tad jį  galima kilnoti. Bet kartu jis yra ir pakankamai stabilus bei tvirtas, kad atlaikytų didelį kiekį vaikų. Jo liečiamas ekranas yra integruotas į tvirtą ir patrauklią dėžę, leidžiančią šį įrenginį pastatyti ant lygaus paviršiaus mokyklose, bibliotekose, prekybos centruose arba bet kurioje asmeninėje ar viešoje erdvėje.

Stalui nereikalingi jokie sudėtingi diegimai, jį tiesiog reikia įjungti į tinklą ir tuomet jau galima pradėti kelionę į pažinimo ir tyrinėjimų šalį. Tad vaikai stalo dėka galėjo ne tik atlikti aritmetinius veiksmus, bet ir virtualiai pakeliauti po Šilalę bei atsakyti į pateiktus klausimus. Tokios edukacinės programėlės skatina vaikų kūrybingumą, stimuliuoja jų protą bei leidžia vaikams įsisavinant žinias jiems to net nejaučiant. Ir tą puikiai patvirtino prie interaktyvaus „Linksmojo stalo“ susispietęs pulkelis guvių ir smalsių „Sakalėlio“ antrokų, kuriems ši pirmoji pažintis su interaktyviomis informacinėmis technologijomis tikėkimės nebus paskutinė.

 Arnoldas Šatrauskas
Nuotr. autoriaus