Page 83 - Pivasiunai_maketas_mazos_kokybes

Basic HTML Version

83
Didžiosios Kunigaikštystės karys ir geras katalikas. Portretas galėjo būti atnau-
jintas bažnyčios konsekravimo 1850 m. iškilmėms arba 1853 m., iškilus pakalnės
koplyčiai, žymėjusiai pirmosios, pasak įrašo paveiksle, prieš 205 metus Jono
Kloc­kio funduotosios bažnyčios vietą ir sugrąžinusiai tinkamą prieglobstį po
senąja šventove besiilsinčiųjų kaulams?
116
. Nors portretas nutapytas nepalyginti
atidžiau nei du aptarti šaižoki ir eskiziški nuo 1861 m. minimi koplyčios Jėzaus
Kančios temos paveikslai, visus tris kūrinius sieja ryškus koloritas, kai kurie tapy-
senos bendrumai ir net vienodi rėmai, galbūt patvirtindami, jog juos visus ir tapė
(portretą tik pertapė?) vienas nežinomas XIX a. vid. tapytojas?
117
.
Baigiant pasakytina, kad ne viena Pivašiūnų bažnyčios dailės vertybė yra sa­
vi­ta ir aukšto meninio lygio, kitos – sukurtos remiantis pavyzdžiais ir ne tokios
išskirtinės. Tačiau visi šie XVII–XX a. kūriniai tarnauja liturgijai, įkvepia mal-
dai, atspindi benediktinų suformuotas ir vėliau parapijoje dirbusių dvasinin­kų
ir tikinčiųjų brangintas ir puoselėtas pamaldumo Švč. Mergelei, Jėzui Kristui,
šv. Jonui Krikštytojui, šv. Benediktui ir kitiems šventiesiems tradicijas.